En söndagkväll i Flempan

Funderar lite på att göra en hyllningslåt à la Oskar Linnros. Sundbyberg. Fast Flemingsberg dåra såklart.

Vi blir aldrig som dom från stan...

Efter att ha bott i Flempan i en vecka kan jag nu konstatera följande:

* Det luktar alltid mat i min korridor.
* Att bo i ett fjortonvåningshus är förvånadsvärt lugnt.
* Södertörns Högskola är superfin och kommer ta väl hand om mej under dessa tre år.
* Journalistik passar mej perfekt!
* Mataffären Pulsen är ganska B men väldigt student-vänlig (dvs billig).
* Tvätt- tiderna tar slut snabbt som rackarn. 
* Närmaste systembolag ligger i Huddinge centrum, 6 min med buss.
* Att bo granne med ett gigantiskt sjukhus (Huddinge/ karolinska sjukhuset) botar alla tänkbara hypokondriker.


Jag bor lääängst upp i bilden, i ett av de lila husen

SH! (bilder från google/ Flemingsbergs hemsida)

Det kommer bli bra det här!

xx H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0