Verkliga utflykter vs verklighetsflykter

Jag fungerar nog egentligen bäst när jag har något projekt pågång. Annars blir jag nämligen rastlös och börjar fundera. Det blir lätt farligt. Som igår kväll när jag surfade loss på flygbiljetter till New York. Didnt see that one comin. Jag var millimeter ifrån att boka. 3700 riksdaler t.o.r till NY var mycket frestande.

Jag måste liksom ha något att se fram emot. Annars känns det som att den här öststat-gråa årstiden kommer kväva mig långsamt. Jag fick se alldeles för mycket av det under min lilla utflykt i de södra förorterna idag. Grå, blöt, smutslig trottoar. Jämntjock grå himmel utan tillstymmelse till solsken. Och därimellan betonggrå förortshöghus. Det är som upplagt för att bli deprimerad ju.

Jag var förövrigt i The Big Apple för drygt ett år sedan. Situationen och årstiden gjorde dock inte stan riktigt rättvisa då. Det var över nyår, svinkallt och det var det första stoppet på vår jordenrunt- resa som backpackers. Fantastiskt förstås, men jag skulle så gärna vilja åka dit igen på våren. Mer pengar på fickan, shopping, solsken, promenader i Central Park, nattsuddande, kaffe på Starbucks...mmmmm!

Några bilder från NY i jan 2010. Foton: jag.






Mer ekonomiskt realistiskt är väl dock en verklighetsflykt till någon närmare destination. En tripp till Berlin, London eller Prag kanske <3

H xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0