Det här med reportage...

...känns riktigt kul faktiskt!

Var på idé/synopsis- seminarium idag och tog del av kursarnas mycket ambitiösa idéer. Allt från internationella kvinnodagen till kids som knarkar. Via studentboenden, ballerinor och gamla hus. Min idé mottogs väl inte med stående ovationer och öronbedövande applåder direkt, men jag tror på min lokala grej. Även om jag kommer att få brottas lite mot textreklamen i sammanhanget. Ja, jag ska berätta om mitt reportage. Snart!

Väskan står packad (inklusive kamera och anteckningsblock!) och nu ska jag bara slå ihjäl ett par timmar till. Sen äre Gotland och reportageskrivande i en vecka! Är lite bitter över att mor & far inte hämtar mig i Flempan - det är ju ändå nästan på vägen - så istället tar jag pendeln och möter päronen i Nynäs.


bild: weheartit. Igen. Löööv it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0