Jag gillar den här alltså:


Foto: jag, sommaren 2010. Maja & brorsan är på bra humör tydligen! Sommar, Gotland, förfest innan Fide...hur blir det i sommar då? HUR SKA DET ENS BLI SOMMAR UTAN FIDEPUBEN?!

Det var taktiskt av mig att isolera mig på ön faktiskt. I alla fall när man ska skriva reportage. Och det går rätt bra! Mitt reportage kommer alltså att handla om generationsskiftet på Hamra Krog (legendarisk krog på södra Gotland). Var där i måndags och träffade Linnéa, lillasyster Thomasson som tillsammans med sin storasyster Karin ska driva stället i sommar. Det blir ett reportage om musiken som sitter i väggarna och om slitet med att starta företag. Bland annat. Som vanligt hade jag inga problem med att sätta mig ner och skriva. Det flöt på bra, fram till ungefär 4600 tecken. Där tog orden slut liksom. Reportaget ska vara på 6000- 7000 tecken...hmmm. Nu då?

Imorrn ska jag till Hamra en sväng igen och plåta båda systrarna lite. Förhoppningsvis dyker de där andra 1400 tecknen upp då också.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0